onsdag 4 november 2009

Vinst för ettan och tvåan

Lag ett gästade Åhus för fösta gången i historien. Det var ovanligt mycket sug i banorna med 10:an över på bra träffar som följd. Trots det svåra underlaget gjorde grabbarna bra ifrån sig och vann med 17-3. Sju man var över 700 med Roland Martinsson i topp på 775. Tommy hade 743, Inna 735, Berne 732, Gert och Bertil hade 718 och Mats 700 jämt. Sammantaget fick vi ihop 5793 mot C4:s 5316
Tvåan segrade med 12-7. Siffrorna skrevs till 5233 för BK 80 mot 5034 för Tollarp 2.
Bäst i vårat lag blev Gösta D som fick ihop 768. Gattis Gösta. Stig Jonsson klarade också 700-gränsen med 717.

7 kommentarer:

Löfvet sa...

Bra jobbat i Åhus gubbar! 17-3 är mkt bra. Det är bara 7 man i redovisningen Janne, vem fattas? (fniss)

jaelgolfbowl sa...

Som du förstår hade jag årets sämsta dag men jag kommer tillbaka men ingen vet hur och ingen vet riktigt när.
Det beror på UK

Bowlhasse sa...

Det händer även dom bästa. Det hände t.o.m.mig!!
Annars fortsätter ni som vanligt ser jag. Grattis till första segern i Åhus. 17 - 3 är övertygande.
Har själv haft problem med ryggen så det har inte blivit något riktigt med rullandet.
Vi har nu Super sixxxxxx på gång. Går ner imorron för att inspireras av dom stora pojkarna.
Bilar till Bremen på onsdag för att träffa goda vänner, spela kägel och inte minst, bunkra för vintern.
Ha de.

Löfvet sa...

Inget illa ment Janne! Jag var i åhus förra säsongen med Farmen o kom inte över 700. Det drog 20 ribbor minst! Vi ses!

Cay sa...

Som Lövet sade, bra jobbat. Även 2:an ska en eloge för sina 5233 i Tollarp. Om du läser detta Hasse skall du veta att i tvåan har vi otroligt roligt och en väldigt fin sammanhållnig (som alltid i BK 80). I och vinsten mot Tollarp avacerade vi till andra plats i tabellen. Vi blandar och ger resultatmässigt, men det är väl så beroende på erfarehet och kunnande.

Bowlhasse sa...

Visst läser jag Jannes blogg. Jag satte igång den för flera år sedan men han,Janne, har förbättrat den avsevärt.
Klart jag grattar tvåan till ett riktigt bra spel. Det är roligt att se att så många av di gamle (och nye) pojkarna spelar nästan som förr i tiden. Att stämingen är fin, det vet jag.
Lycka till i fortsättningen.

jaelgolfbowl sa...

Det är roligt med många som läser och kommenterar.
Jag är också tacksam för tips om hur man kan göra sidan bättre.